Het verhaal achter Susanne

Susanne van NieropAls je Communicatiewetenschap studeert kun je alles worden, nieuwslezer, rapper, managementgoeroe,  en dus ook journalist. Tijdens mijn studie begon ik – Susanne van Nierop – al met schrijven, in de financiele journalistiek bij Eurobench.com en het weekblad Beursplein 5.

Na mijn studie kwam ik al vrij snel in de vakjournalistiek terecht waar ik mijn fascinatie voor het communicatie- en reclamevak met het schrijven kon combineren. Tijdens twee jaar bij Reclameweek en maar liefst tien jaar bij Adfo Groep leerde ik het vak van binnen en van buiten kennen en schreef ik er met veel plezier over.

Bij Adfo Groep was ik als chef online de laatste twee jaar medeverantwoordelijk voor de online (content)strategie en het redesign van de sites Adformatie.nl, MarketingOnline.nl en CommunicatieOnline.nl. De herlancering had – in een competitieve markt – een mooie groei in bezoekers tot gevolg en als redactie zetten we mooie stappen richting het digital first-denken.

In 2014 besloot ik voor mijzelf te beginnen; om mijn horizon te verbreden en omdat het ondernemerschap lonkte. Sindsdien werk ik vanuit B. Amsterdam voor verschillende mooie (media)merken.